Thursday, June 17, 2021
spot_img
DomovKS ŽusternaEdra - Dionea

Edra – Dionea

Občutki veselja, radosti in sreče katero smo kot otroci doživljali pod nasipom nekdanje ozkotirne železnice med Žusterno in Rexom so prav gotovo ostali zapisani v skalovju na katerem smo preživeli, kar nekaj izredno lepih trenutkov otroškega obdobja. Posebnost so bili magični sončni zahodi julija in avgusta. Takrat je narava ustvarjala prečudovite sončne zahode. V njih so se skoraj vsako večer pojavili v daljavi temni obrisi ene od dveh ladij kateri sta vrsto let prevažali potnike med obalnimi istrskimi mestii. V spominu sta marsikateremu ostali po dokaj velikih valovih, v katere smo otroci skakali s posebnimi “gušti”.
Leta minevajo, prav tako kot nekoč tudi danes posedam na teh istih skalah, toda tokrat ne sam. Sedaj prihajam sem s svojimi otroki. Pripovedujem jim o doživetjih, ki smo jih tam doživljali. Tudi pogled na gladino morja je skoraj podoben tistemu nekoč, toda nekaj manjka. Danes nekaterih zanimivosti na žalost ni več. Med temi sta prav gotovo dve motorni ladji, katerima namenjam to stran.
Več kot sto let so potekale morske povezave z obalnimi istrskimi mesti in Trstom. Po II.svetovni vojni so se te linje vzdrževale razne ladje. Zadnji med njimi sta bili:

EDRA

Družba ALTO ADRIATICO jo je dala 1962 leta zgraditi v ladjedelnici FELSZEGY v Miljah.

Tehnični podatki:

  • Prevažala je lahko do 497 potnikov,
  • v dolžino je merila 64 m,
  • pod seboj je izpodrivala 230 ton vode.
  • plula je z hitrostjo 18 vozlov.
  • pogon: dva motorja 5000 KM – FIAT GM

Med drugim so jo v poletnih mesecih uporabljali tudi za različne izletniške ekskurzije ob istrski obali: Poreč, Limski kanal, Rovinj i.t.d.
V začetku aprila 1978 so nastopili problemi zaradi finančne krize pri državnem subvencijoniranju teh linij. Zaradi finančne likvidnosti so jo 31 decembra 1978 prodali državnim železnicam. EDRA je po direktivah novega lastnika morala zapustiti severni Jadran in dobila je novo nalogo na jugu Italije, kjer je prevažala potnike v Mesinski ožini (med Kalabrijo in Sicilijo). Pred nedavnim pa je doživela žalostno usodo in tako svojo življensko pot končala kot večina starih ladij, v starem železu.

DIONEA

Tehnični podatki:

  • Prevažala je lahko do 292 potnikov,
  • v dolžino je merila 51,80 m,
  • pod seboj je izpodrivala 117 ton vode.
  • plula je z hitrostjo 15 vozlov.
  • pogon: dva motorja 2560 KM – FIAT GM
Prejšnji članekIstrski vodovod
Naslednji članekPredstavitev KS Žusterna
Sorodne novice

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

- Ne prezrite -spot_img

Najbolj brano

Zadnje komentirano